Warranty Policy
Table of Contents
- 1. When does the two-year legal warranty start?
- 2. Who to contact: retailer or manufacturer?
- 3. Product failure after one year
- 4. Cross-border purchases and repairs
- 5. Return rights for online purchases
- 6. Event tickets and digital content
1. When does the two-year legal warranty start?
The two-year period starts from the moment you receive the product:
- If you bought a product in-store, the warranty period starts from the date of purchase.
- If you paid for a product but received it later, the two-year period starts from the delivery date.
Therefore, you should always keep all purchase and delivery receipts.
2. Who to contact: retailer or manufacturer?
It depends on which type of warranty you wish to invoke: the legal warranty or the commercial warranty?
The legal warranty is binding on the retailer. It is valid for two years and covers products purchased anywhere within the EU.
The retailer or the manufacturer may also provide (or sell) you an additional commercial warranty, whose terms are outlined in the warranty contract. The commercial warranty terms may sometimes be more advantageous for you.
A commercial warranty does not replace your two-year legal warranty. Even if a one-year commercial warranty is provided when buying the product, you still retain your two-year legal rights for issues arising within that timeframe.
3. Product failure after one year
The legal warranty covers defects that are assumed to have existed at the time of delivery and become apparent within two years.
- Any defect appearing within the first year is presumed to have existed at delivery. The seller must repair, replace, or refund the item free of charge if repair or replacement is not possible.
- After the first year, you can still invoke the legal warranty, but the seller may require proof that the defect existed at the time of delivery. This may require an expert’s assessment.
4. Cross-border purchases and repairs
If you purchase a product in another EU country, it must match the description, be fit for purpose, and show satisfactory quality and performance.
- First, contact the seller, explain the issue, and request repair or replacement. If that’s not possible, ask for a refund.
- If unsatisfied with the seller’s response, you can contact your national or the seller’s national European Consumer Centre (ECC).
- Regarding shipping costs: If a product is defective within the legal two-year period, repair, replacement, or refund must happen free of charge, including shipping fees both ways.
5. Return rights for online purchases
After receiving a product or service purchased online, you have 14 days to decide whether to keep it.
- Exceptions: perishable goods, unsealed items that cannot be returned, event tickets, hotel bookings, car rentals, and catering services for specific dates.
- For digital content (like music or video downloads), once the download or streaming starts, you lose your right of withdrawal if you agreed to it beforehand.
6. Event tickets and digital content
Some exceptions apply:
- Purchases of entertainment services (concert tickets, theater tickets) for specific dates are not refundable under EU withdrawal rules.
- For online purchases of digital content, you cannot cancel once the download or streaming starts if you previously agreed to that.
- Check carefully the terms of the seller—sometimes they allow partial or full refunds voluntarily.
Πίνακας Περιεχομένων
- 1. Πότε αρχίζει η διετής νομική εγγύηση;
- 2. Με ποιον πρέπει να επικοινωνήσω, με τον έμπορο ή με τον κατασκευαστή;
- 3. Το προϊόν μου σταμάτησε να λειτουργεί μετά από έναν χρόνο
- 4. Διασυνοριακές αγορές και επισκευές
- 5. Δικαίωμα υπαναχώρησης για αγορές μέσω διαδικτύου
- 6. Εισιτήρια εκδηλώσεων και ψηφιακό περιεχόμενο
Πότε αρχίζει η διετής νομική εγγύηση;
Η διετής περίοδος αρχίζει από τη στιγμή που παραλάβατε το προϊόν:
- Αν αγοράσατε ένα προϊόν από κατάστημα, η περίοδος εγγύησης αρχίζει από την ημερομηνία της αγοράς.
- Αν πληρώσατε για το προϊόν αλλά σάς παραδόθηκε αργότερα, η διετής περίοδος αρχίζει από την ημερομηνία της παράδοσης.
Θα πρέπει συνεπώς να κρατάτε πάντα όλες τις αποδείξεις αγοράς και παράδοσης.
Με ποιον πρέπει να επικοινωνήσω, με τον έμπορο ή με τον κατασκευαστή;
Εξαρτάται από το είδος εγγύησης προϊόντος που θέλετε να επικαλεστείτε: τη νομική ή την εμπορική εγγύηση;
Η νομική εγγύηση είναι δεσμευτική για τον έμπορο. Ισχύει για δύο χρόνια και καλύπτει προϊόντα που έχουν αγοραστεί οπουδήποτε στην ΕΕ.
Ο έμπορος ή ο κατασκευαστής μπορούν επίσης να σας χορηγήσουν (ή να σας πουλήσουν) συμπληρωματική εμπορική εγγύηση, της οποίας οι γενικοί και ειδικοί όροι περιλαμβάνονται στη σύμβαση.
Οι όροι της εμπορικής εγγύησης του κατασκευαστή ίσως να σας συμφέρουν περισσότερο.
Μια εμπορική εγγύηση δεν αντικαθιστά τη διετή νομική εγγύησή σας. Ακόμη κι αν χορηγηθεί μονοετής εμπορική εγγύηση, μπορείτε να κάνετε χρήση της διετούς νομικής εγγύησης για αποκατάσταση ελαττώματος εντός της διετίας.
Το προϊόν μου σταμάτησε να λειτουργεί μετά από έναν χρόνο
Η νομική εγγύηση καλύπτει ελαττώματα που θεωρείται ότι υπήρχαν κατά τη στιγμή της παράδοσης και έγιναν εμφανή μέσα στην επόμενη διετία.
- Κάθε ελάττωμα που εμφανίζεται εντός ενός έτους θεωρείται ότι υπήρχε κατά τη στιγμή της παράδοσης. Ο πωλητής οφείλει να επισκευάσει ή να αντικαταστήσει το προϊόν δωρεάν ή να επιστρέψει το ποσό αγοράς αν δεν είναι δυνατή η επισκευή/αντικατάσταση.
- Μετά την πάροδο του πρώτου έτους, μπορείτε να επικαλεστείτε την εγγύηση, αλλά ο πωλητής μπορεί να σας ζητήσει απόδειξη ότι το ελάττωμα υπήρχε κατά την παράδοση, κάτι που ενδεχομένως απαιτεί τεχνική έκθεση.
Διασυνοριακές αγορές και επισκευές
Σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ, τα προϊόντα πρέπει να ανταποκρίνονται στην περιγραφή του εμπόρου, να είναι κατάλληλα για συνήθη χρήση και να έχουν ικανοποιητική ποιότητα και απόδοση.
- Αρχικά επικοινωνήστε με τον έμπορο για να του εξηγήσετε το πρόβλημα και να ζητήσετε επισκευή ή αντικατάσταση. Αν δεν είναι δυνατό, ζητήστε επιστροφή χρημάτων.
- Αν δεν ικανοποιηθείτε, μπορείτε να απευθυνθείτε στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτών της χώρας σας ή της χώρας του εμπόρου.
- Σχετικά με τα έξοδα αποστολής: Αν το προϊόν είναι ελαττωματικό εντός της νόμιμης διετούς περιόδου, η επισκευή ή η αντικατάσταση πρέπει να γίνει χωρίς καμία επιβάρυνση, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων αποστολής.
Δικαίωμα υπαναχώρησης για αγορές μέσω διαδικτύου
Μετά την παραλαβή προϊόντος ή υπηρεσίας που αγοράσατε μέσω διαδικτύου, έχετε 14 ημέρες για να αποφασίσετε αν θα το κρατήσετε.
- Εξαιρέσεις: αναλώσιμα αγαθά, σφραγισμένα αγαθά που αποσφραγίστηκαν, εισιτήρια εκδηλώσεων, κρατήσεις ξενοδοχείων, ενοικίαση αυτοκινήτου, υπηρεσίες εστίασης για συγκεκριμένες ημερομηνίες.
- Για ψηφιακό περιεχόμενο, μόλις ξεκινήσει η τηλεφόρτωση ή μετάδοση, χάνετε το δικαίωμα υπαναχώρησης αν είχατε συμφωνήσει εκ των προτέρων.
Εισιτήρια εκδηλώσεων και ψηφιακό περιεχόμενο
Ισχύουν ορισμένες εξαιρέσεις:
- Η αγορά υπηρεσιών ψυχαγωγίας για συγκεκριμένη ημερομηνία (όπως συναυλίες) δεν επιστρέφεται σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ.
- Για ψηφιακό περιεχόμενο, μόλις ξεκινήσει η τηλεφόρτωση ή η μετάδοση, δεν μπορείτε να ακυρώσετε την αγορά αν είχατε συμφωνήσει εκ των προτέρων.
- Πολλοί πωλητές μπορεί να προσφέρουν οικειοθελώς επιστροφές, οπότε είναι σημαντικό να διαβάζετε τους όρους.