Πολιτική Εγγύησης

1. Πότε αρχίζει η διετής νομική εγγύηση;

Η διετής περίοδος αρχίζει από τη στιγμή που παραλάβατε το προϊόν:

  • Αν αγοράσατε ένα προϊόν από κατάστημα, η περίοδος εγγύησης αρχίζει από την ημερομηνία της αγοράς.
  • Αν πληρώσατε για το προϊόν αλλά σάς παραδόθηκε αργότερα, η διετής περίοδος αρχίζει από την ημερομηνία της παράδοσης.

Θα πρέπει συνεπώς να κρατάτε πάντα όλες τις αποδείξεις αγοράς και παράδοσης.

2. Με ποιον πρέπει να επικοινωνήσω, με τον έμπορο ή με τον κατασκευαστή;

Εξαρτάται από το είδος εγγύησης προϊόντος που θέλετε να επικαλεστείτε: τη νομική ή την εμπορική εγγύηση;

Η νομική εγγύηση είναι δεσμευτική για τον έμπορο. Ισχύει για δύο χρόνια και καλύπτει προϊόντα που έχουν αγοραστεί οπουδήποτε στην ΕΕ.

Ο έμπορος ή ο κατασκευαστής μπορούν επίσης να σας χορηγήσουν (ή να σας πουλήσουν) συμπληρωματική εμπορική εγγύηση, της οποίας οι γενικοί και ειδικοί όροι περιλαμβάνονται στη σύμβαση.

Οι όροι της εμπορικής εγγύησης του κατασκευαστή ίσως να σας συμφέρουν περισσότερο.

Μια εμπορική εγγύηση δεν αντικαθιστά τη διετή νομική εγγύησή σας. Ακόμη κι αν χορηγηθεί μονοετής εμπορική εγγύηση, μπορείτε να κάνετε χρήση της διετούς νομικής εγγύησης για αποκατάσταση ελαττώματος εντός της διετίας.

3. Το προϊόν μου σταμάτησε να λειτουργεί μετά από έναν χρόνο

Η νομική εγγύηση καλύπτει ελαττώματα που θεωρείται ότι υπήρχαν κατά τη στιγμή της παράδοσης και έγιναν εμφανή μέσα στην επόμενη διετία.

  • Κάθε ελάττωμα που εμφανίζεται εντός ενός έτους θεωρείται ότι υπήρχε κατά τη στιγμή της παράδοσης. Ο πωλητής οφείλει να επισκευάσει ή να αντικαταστήσει το προϊόν δωρεάν ή να επιστρέψει το ποσό αγοράς αν δεν είναι δυνατή η επισκευή/αντικατάσταση.
  • Μετά την πάροδο του πρώτου έτους, μπορείτε να επικαλεστείτε την εγγύηση, αλλά ο πωλητής μπορεί να σας ζητήσει απόδειξη ότι το ελάττωμα υπήρχε κατά την παράδοση, κάτι που ενδεχομένως απαιτεί τεχνική έκθεση.

4. Διασυνοριακές αγορές και επισκευές

Σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ, τα προϊόντα πρέπει να ανταποκρίνονται στην περιγραφή του εμπόρου, να είναι κατάλληλα για συνήθη χρήση και να έχουν ικανοποιητική ποιότητα και απόδοση.

  • Αρχικά επικοινωνήστε με τον έμπορο για να του εξηγήσετε το πρόβλημα και να ζητήσετε επισκευή ή αντικατάσταση. Αν δεν είναι δυνατό, ζητήστε επιστροφή χρημάτων.
  • Αν δεν ικανοποιηθείτε, μπορείτε να απευθυνθείτε στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτών της χώρας σας ή της χώρας του εμπόρου.
  • Σχετικά με τα έξοδα αποστολής: Αν το προϊόν είναι ελαττωματικό εντός της νόμιμης διετούς περιόδου, η επισκευή ή η αντικατάσταση πρέπει να γίνει χωρίς καμία επιβάρυνση, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων αποστολής.

5. Δικαίωμα υπαναχώρησης για αγορές μέσω διαδικτύου

Μετά την παραλαβή προϊόντος ή υπηρεσίας που αγοράσατε μέσω διαδικτύου, έχετε 14 ημέρες για να αποφασίσετε αν θα το κρατήσετε.

  • Εξαιρέσεις: αναλώσιμα αγαθά, σφραγισμένα αγαθά που αποσφραγίστηκαν, εισιτήρια εκδηλώσεων, κρατήσεις ξενοδοχείων, ενοικίαση αυτοκινήτου, υπηρεσίες εστίασης για συγκεκριμένες ημερομηνίες.
  • Για ψηφιακό περιεχόμενο (όπως μουσική ή βίντεο), μόλις ξεκινήσει η τηλεφόρτωση ή μετάδοση, χάνετε το δικαίωμα υπαναχώρησης αν είχατε συμφωνήσει εκ των προτέρων.

6. Εισιτήρια εκδηλώσεων και ψηφιακό περιεχόμενο

Ισχύουν ορισμένες εξαιρέσεις:

  • Η αγορά υπηρεσιών ψυχαγωγίας για συγκεκριμένη ημερομηνία (όπως συναυλίες ή θεατρικά εισιτήρια) δεν επιστρέφεται σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ.
  • Για αγορές ψηφιακού περιεχομένου, δεν έχετε δικαίωμα ακύρωσης αν ξεκινήσει η τηλεφόρτωση ή μετάδοση και είχατε προηγουμένως συναινέσει.
  • Διαβάστε προσεκτικά τους όρους του πωλητή — ορισμένοι προσφέρουν οικειοθελώς πλήρεις ή μερικές επιστροφές χρημάτων.
Καλάθι αγορών