Επιστροφές
Πολιτική Επιστροφών
Η επιχείρηση, υποστηρίζοντας το ηλεκτρονικό εμπόριο, σας δίνει τη δυνατότητα, μέσα από τις πλήρεις περιγραφές τις οποίες αναρτά στις σελίδες της, να ευεργετηθείτε από το προνόμιο της άμεσης επαφής με τα προϊόντα που είναι διαθέσιμα από την οθόνη του υπολογιστή σας, γρήγορα και εύκολα. Επιθυμώντας να αναδείξουμε τα οφέλη από τη χρήση του διαδικτύου στις καθημερινές μας αγορές και συναλλαγές, παρουσιάζουμε παρακάτω τους όρους και τις προϋποθέσεις επιστροφής ελαττωματικών ή μη προϊόντων.
Επιστροφές Προϊόντων λόγω λάθους παράδοσης
Σε κάθε περίπτωση κατά την οποία παραδίδονται άλλα προϊόντα από αυτά που πουλήθηκαν, ως προς το είδος ή την ποσότητα, ή σε περίπτωση που λείπει ιδιότητα η οποία έχει προηγουμένως συνομολογηθεί εγγράφως με την επιχείρηση, ο πελάτης επιστρέφει τα προϊόντα με σκοπό τον έλεγχο και τη διαπίστωση του λάθους. Στην περίπτωση αυτή, τα έξοδα επιστροφής και επαναπροώθησης των προϊόντων επιβαρύνουν αποκλειστικά την επιχείρηση, με την προϋπόθεση ότι ακολουθείται ο προτεινόμενος από την επιχείρηση τρόπος επιστροφής.
Επιστροφές ελαττωματικών προϊόντων
Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι στο προϊόν εντοπίζεται κατασκευαστικό ελάττωμα, εφόσον αυτό πιστοποιηθεί από τον εξουσιοδοτημένο επισκευαστή που προσφέρει την εγγύηση καλής λειτουργίας ή σε περίπτωση που η ίδια η επιχείρηση προσφέρει απευθείας την εγγύηση καλής λειτουργίας, εφαρμόζονται τα ακόλουθα:
- Η εγγύηση προσφέρεται για περιορισμένο χρονικό διάστημα, το οποίο περιγράφεται στα αναλυτικά χαρακτηριστικά του προϊόντος. Με το πέρασμα της περιόδου αυτής η επισκευή ή η αντικατάσταση των προϊόντων μπορεί να γίνει με πρόσθετη χρέωση μετά από νέα συμφωνία με τον πελάτη.
- Η επιστροφή του προϊόντος για αντικατάσταση οφείλει να γίνεται σε συνδυασμό με όλα τα έγγραφα τα οποία ήταν συνοδευτικά του προϊόντος (π.χ. ΔΑΤ, απόδειξη λιανικής κ.ο.κ) και με τη συσκευασία του πλήρη. Αν επί του προκειμένου αυτό είναι ελάττωμα που εντοπίστηκε αργότερα από την παράδοση και η συσκευασία δεν είναι διαθέσιμη ή, επίσης, αν η συσκευασία του προϊόντος αποσύρθηκε από τους διανομείς κατά την παράδοση του είδους, δεν είναι απαραίτητη η παράδοση της συσκευασίας του προϊόντος.
- Η επιστροφή των προϊόντων θα συντελείται είτε από το προσωπικό της επιχείρησης με τα μεταφορικά της μέσα είτε μέσω courier στην έδρα που λειτουργεί η επιχείρηση με το εμπορικό σήμα «Darkbit». Στην περίπτωση επιστροφής προϊόντος μέσω courier, o πελάτης θα επιβαρυνθεί με τα έξοδα της αποστολής προς την επιχείρηση και η επιχείρηση θα επιβαρυνθεί με τα έξοδα αποστολής του προϊόντος που αντικαταστάθηκε ή επισκευάστηκε.
- Μετά από την επιστροφή των προϊόντων, διενεργείται έλεγχος του ελαττώματος για το οποίο έγινε αναφορά από τον πελάτη και στη συνέχεια η επιχείρηση επικοινωνεί μαζί του για να του γνωστοποιήσει τα αποτελέσματα του ελέγχου.
- Εφόσον διαπιστωθεί ελάττωμα, το επόμενο στάδιο είναι είτε η επισκευή είτε η αντικατάσταση του προϊόντος. Διαφορετικά, ακυρώνεται η συναλλαγή σε περίπτωση που η επισκευή του προϊόντος δεν είναι δυνατή μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα και δεν υπάρχει η δυνατότητα να βρεθεί από την επιχείρηση αντίστοιχο προϊόν ίδιων ή καλύτερων χαρακτηριστικών ή αντίστοιχης αξίας με σκοπό την αντικατάσταση. Στην περίπτωση ακύρωσης της συναλλαγής, η επιστροφή των χρημάτων της αρχικής αγοράς συντελείται με τον ίδιο τρόπο, όπως είχε γίνει και η αρχική πληρωμή του πελάτη προς την επιχείρηση.
- Συγκεκριμένα, σε περίπτωση χρέωσης μέσω πιστωτικής κάρτας, η επιχείρηση έχει την υποχρέωση να προχωρήσει σε ενημέρωση της εκδότριας τράπεζας με σκοπό την ακύρωση της συναλλαγής και η τράπεζα θα προχωρήσει με τη σειρά της σε κάθε σχετική πράξη που προβλέπεται από τη σύμβαση την οποία έχει καταρτίσει με τον πελάτη χωρίς σχετική ευθύνη της επιχείρησης πλέον. Η επιχείρηση μετά από την ενημέρωση αυτή δεν φέρει καμία ευθύνη για τον χρόνο και τον τρόπο εκτέλεσης του αντιλογισμού που καθορίζεται από την προαναφερθείσα σύμβαση. Σε περίπτωση πληρωμής με τραπεζικό έμβασμα, θα πραγματοποιείται αντίστροφο τραπεζικό έμβασμα από τους λογαριασμούς της επιχείρησης προς τον πελάτη.
- Σε περίπτωση που γίνει επιστροφή με τα προϊόντα κατεστραμμένα ή ελλιπή, το ηλεκτρονικό κατάστημα διατηρεί το δικαίωμα να αιτηθεί αποζημίωση από τον πελάτη, το ποσό της οποίας θα ορίζεται από την κατάσταση των προϊόντων, όπως και να προχωρά μονομερώς και άνευ ετέρου τινός σε ολικό ή μερικό συμψηφισμό της απαίτησής του αυτής από τον πελάτη.
- Σε περίπτωση βλάβης/φθοράς κάποιου παρελκόμενου/αξεσουάρ/ αναλώσιμου, η επιχείρηση προχωρά σε αντικατάσταση του ελαττωματικού τμήματος και όχι ολόκληρου του βασικού προϊόντος. Τα παρελκόμενα/αξεσουάρ του κάθε προϊόντος έχουν περιορισμένη εγγύηση, που μπορεί να ισούται με τη διάρκεια του βασικού προϊόντος ή και να είναι μικρότερη.
Επιστροφές προϊόντων, τα οποία θεωρούνται ελαττωματικά κατά την παράδοση (DOA)
Η επιστροφή των προϊόντων που θεωρούνται ελαττωματικά κατά την παράδοση (DOA) θα γίνεται αποδεκτή εντός επτά (7) ημερολογιακών ημερών από την παράδοσή τους στον πελάτη. Ταυτόχρονα, το προϊόν οφείλει να μην είναι κατεστραμμένο και να διαθέτει όλα τα πρωτότυπα έγγραφα τα οποία το συνόδευαν (π.χ. Δ.Α.Τ., απόδειξη λιανικής κ.ο.κ.), όπως και να διαθέτει πλήρη τη συσκευασία του. Στις περιπτώσεις αυτές ισχύουν τα ακόλουθα:
- Γίνεται παραλαβή και έλεγχος του προϊόντος, με σκοπό τη διαπίστωση του αναφερόμενου από τον πελάτη ελαττώματος.
- Με την προϋπόθεση ότι έχει γίνει ήδη η παραλαβή και ο έλεγχος αυτός από την επιχείρηση, θα αντικαθίσταται το είδος με όμοιο καινούριο ή, σε περίπτωση που δεν είναι διαθέσιμο, με άλλο καινούργιο προϊόν αντίστοιχης ποιότητας και τιμής, αλλιώς στην περίπτωση που για τον πελάτη δεν είναι επιθυμητή η αντικατάσταση, θα πραγματοποιείται επιστροφή των χρημάτων της αρχικής αγοράς σε αυτόν. Η επιστροφή των χρημάτων συντελείται με τον ίδιο τρόπο με τον οποίο είχε συντελεστεί η αρχική πληρωμή του πελάτη προς την επιχείρηση.
- Συγκεκριμένα, σε περίπτωση χρέωσης μέσω πιστωτικής κάρτας, η επιχείρηση έχει την υποχρέωση να προχωρήσει σε ενημέρωση της εκδότριας τράπεζας με σκοπό την ακύρωση της συναλλαγής και η τράπεζα θα προχωρήσει με τη σειρά της σε κάθε σχετική πράξη που προβλέπεται από τη σύμβαση που έχει καταρτίσει με τον πελάτη χωρίς σχετική ευθύνη της επιχείρησης πλέον. Η επιχείρηση μετά από την ενημέρωση αυτή δεν έχει καμία ευθύνη για τον χρόνο και τον τρόπο εκτέλεσης του αντιλογισμού, που καθορίζεται από την προαναφερθείσα σύμβαση. Σε περίπτωση πληρωμής με τραπεζικό έμβασμα, θα πραγματοποιείται αντίστροφο τραπεζικό έμβασμα από τους λογαριασμούς της επιχείρησης προς τον πελάτη.
- Oι επιστροφές των προϊόντων θα πραγματοποιούνται χωρίς επιβάρυνση αποκλειστικά μέσω της συνεργαζόμενης μεταφορικής εταιρείας BoxNow. Εφόσον το προϊόν είναι ογκώδες, η επιστροφή του θα πραγματοποιείται χωρίς επιβάρυνση μέσω της συνεργαζόμενης μεταφορικής εταιρείας TAS Courier. Σε κάθε άλλη περίπτωση, ο πελάτης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει οποιαδήποτε άλλη μεταφορική εταιρεία επιθυμεί, με τα έξοδα να επιβαρύνουν τον ίδιο.
- Σε περίπτωση που τα προϊόντα επιστραφούν κατεστραμμένα ή ελλιπή, το ηλεκτρονικό κατάστημα δικαιούται να ζητήσει αποζημίωση από τον πελάτη, το ποσό της οποίας θα ορίζεται από την κατάσταση των προϊόντων, και να προχωρήσει μονομερώς και άνευ ετέρου τινός σε ολικό ή μερικό συμψηφισμό της απαίτησής του αυτής έναντι του πελάτη.
Επιστροφή μη ελαττωματικών προϊόντων – Δικαίωμα αναιτιολόγητης υπαναχώρησης από τον πελάτη
Ο πελάτης δικαιούται να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση αγοράς εντός χρονικού διαστήματος 14 ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία σύναψης της σύμβασης παροχής υπηρεσιών (όταν πρόκειται για τέτοια σύμβαση) ή από την παράδοση (όταν πρόκειται για προϊόντα) και, μάλιστα, όταν πολλά προϊόντα περιλαμβάνονται στην ίδια παραγγελία, από την παράδοση και του τελευταίου, ενώ, όταν υπάρχει υποχρέωση παράδοσης προϊόντων, σε τακτά διαστήματα από την παράδοση του πρώτου. Η υπαναχώρηση γίνεται υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
- Η υπαναχώρηση αυτή γίνεται χωρίς αιτιολογία και χωρίς καμία επιβάρυνση. Αν το είδος έχει ήδη παραδοθεί, ο πελάτης οφείλει να επιστρέψει το προϊόν ακριβώς στην κατάσταση που το παρέλαβε, με το σύνολο των συνοδευτικών εξαρτημάτων του και των εντύπων που το συνοδεύουν καθώς και τη συσκευασία του να βρίσκονται σε άριστη κατάσταση. Η επιστροφή του είδους γίνεται δεκτή μόνον εφόσον πρώτα ο αγοραστής έχει εξοφλήσει κάθε ποσό με το οποίο επιβαρύνθηκε η επιχείρηση για την αποστολή του είδους σε αυτόν καθώς και τα έξοδα αποστολής για την επιστροφή του είδους.
- Η δήλωση υπαναχώρησης ασκείται είτε εγγράφως ή και ηλεκτρονικά στην ηλεκτρονική διεύθυνση aftersales@darkbit.gr και η επιχείρηση υποχρεούται να αποστείλει επιβεβαίωση της παραλαβής δήλωσης υπαναχώρησης μόλις περιέλθει σε αυτήν.
- Ο καταναλωτής έχει την υποχρέωση, μέσα σε 14 ημέρες από την ημέρα που κοινοποιήθηκε στην επιχείρηση το αίτημά του για υπαναχώρηση, να επιστρέψει το/τα προϊόν/τα, ακολουθώντας τους όρους της παρούσας παραγράφου.
- Κατόπιν της δήλωσης υπαναχώρησης, η επιχείρηση έχει την υποχρέωση να αποδώσει το εισπραχθέν τίμημα το αργότερο μέσα σε 14 μέρες από την παραλαβή των προϊόντων.
- Δεν γίνεται επιστροφή των εξόδων αποστολής και παράδοσης, αν ο πελάτης είχε επιλέξει τρόπο παράδοσης διαφορετικό από τον φθηνότερο τυποποιημένο τρόπο παράδοσης που προσφέρει η επιχείρηση.
- Η επιστροφή των χρημάτων στον πελάτη θα γίνεται με το ίδιο μέσο με το οποίο είχε γίνει η αρχική είσπραξη. Συγκεκριμένα στην περίπτωση χρέωσης μέσω πιστωτικής κάρτας ως εξής: σε περίπτωση που μέχρι την υπαναχώρηση και επιστροφή του είδους έχει ήδη καταβληθεί στην επιχείρηση το τίμημα από την τράπεζα, η επιχείρηση έχει την υποχρέωση να ενημερώσει την τράπεζα σχετικά με την ακύρωση της συναλλαγής και η τράπεζα θα προχωρήσει σε κάθε προβλεπόμενη πράξη με βάση τη σύμβαση που έχει καταρτιστεί με τον πελάτη. Η επιχείρηση κατόπιν της ενημέρωσης αυτής δεν φέρει καμία ευθύνη για τον χρόνο και τον τρόπο εκτέλεσης του αντιλογισμού, που ρυθμίζεται από την προαναφερθείσα σύμβαση. Σε περίπτωση πληρωμής με τραπεζικό έμβασμα, η επιστροφή θα γίνεται επίσης με τραπεζικό έμβασμα στον ίδιο λογαριασμό του πελάτη.
- Ο πελάτης έχει την ευθύνη να αποζημιώσει την επιχείρηση, εφόσον έκανε χρήση του προϊόντος διαφορετική από εκείνη που είναι απαραίτητη για τη διαπίστωση της φύσης, των χαρακτηριστικών και της λειτουργίας των αγαθών στο διάστημα μέχρι τη δήλωση της υπαναχώρησης. Η διαπίστωση της φύσης, των χαρακτηριστικών και της λειτουργίας των αγαθών οφείλει να γίνει με βάση την πληροφόρηση που παρατίθεται πάνω στην εξωτερική συσκευασία κάθε προϊόντος, καθώς και με βάση τις συμπληρωματικές πληροφορίες που προσφέρει η επιχείρηση και πάντως χωρίς να έχει ανοιχθεί η συσκευασία των προϊόντων και να έχει μπει σε λειτουργία το αγαθό. Η επιχείρηση είναι πρόθυμη να απαντήσει στον πελάτη σε οποιαδήποτε ερώτησή του σχετικά με τη φύση και τη λειτουργία των προϊόντων προσφέροντας επιπλέον ενημερωτικό υλικό με ηλεκτρονικό ή άλλο τρόπο. Σε περίπτωση ανοίγματος της συσκευασίας ή και θέσης σε λειτουργία των προϊόντων, η αξία τους αυτομάτως μειώνεται, καθώς το προϊόν επαναπροσδιορίζεται ως μεταχειρισμένο και ο πελάτης έχει την υποχρέωση να αποζημιώσει την επιχείρηση για τη μείωση της αξίας του προϊόντος. Η μείωση της αξίας από το άνοιγμα της συσκευασίας και στη συνέχεια από τον επαναπροσδιορισμό του προϊόντος ως μεταχειρισμένου κρίνεται κατά περίπτωση και καθορίζεται από την επιχείρηση. Συνήθως είναι της τάξης του 20%-30%. Η επιχείρηση έχει το δικαίωμα να συμφωνήσει με τον πελάτη την αποζημίωσή της ακόμα και με αμοιβαίο συμψηφισμό.
- Σε περίπτωση που η υπαναχώρηση σχετίζεται με την παροχή υπηρεσιών, ο πελάτης έχει την υποχρέωση να καταβάλει ένα ποσό ανάλογο προς όσες υπηρεσίες του παρασχέθηκαν μέχρι τη δήλωση υπαναχώρησης.
- Σε περίπτωση που γίνει επιστροφή από προϊόντα κατεστραμμένα ή ελλιπή, το ηλεκτρονικό κατάστημα δικαιούται να αιτηθεί αποζημίωση από τον πελάτη, το ποσό της οποίας θα ορίζεται από την κατάσταση των προϊόντων και δικαιούται να προχωρά μονομερώς και άνευ ετέρου τινός σε ολικό ή μερικό συμψηφισμό της απαίτησής του αυτής έναντι του πελάτη.
Εξαιρέσεις από την υπαναχώρηση
Δεν χωρεί υπαναχώρηση σε:
- συμβάσεις υπηρεσιών αφού πρώτα έγινε πλήρης παροχή της υπηρεσίας, εφόσον η εκτέλεση άρχισε με την προηγούμενη ρητή συγκατάθεση του πελάτη και με την εκ μέρους του αναγνώριση ότι θα χάσει το δικαίωμά του για υπαναχώρηση, μόλις η σύμβαση εκτελεσθεί πλήρως από τον προμηθευτή,
- συμβάσεις σύμφωνα με τις οποίες ο καταναλωτής έχει αιτηθεί συγκεκριμένα επίσκεψη από τον προμηθευτή με σκοπό να πραγματοποιηθούν επείγουσες επιδιορθώσεις ή να εκτελεστούν εργασίες συντήρησης. Εάν, στην περίπτωση που γίνει τέτοια επίσκεψη, ο προμηθευτής προσφέρει υπηρεσίες περισσότερες από εκείνες που ζητήθηκαν συγκεκριμένα από τον καταναλωτή ή αγαθά περισσότερα από τα ανταλλακτικά που χρησιμοποιήθηκαν υποχρεωτικά για την εκτέλεση εργασιών συντήρησης ή κατά τις επιδιορθώσεις, το δικαίωμα υπαναχώρησης εφαρμόζεται στις εν λόγω πρόσθετες υπηρεσίες ή αγαθά.
- πώληση σφραγισμένων ηχητικών εγγραφών ή σφραγισμένων εγγραφών βίντεο ή σφραγισμένου λογισμικού για υπολογιστές, που αποσφραγίστηκαν μετά την παράδοση.
- προμήθεια αγαθών που κατασκευάζονται σύμφωνα με τις προδιαγραφές του καταναλωτή ή είναι σαφώς εξατομικευμένα.
Έντυπο υπαναχώρησης
Η δήλωση υπαναχώρησης εξασκείται εγγράφως ή και ηλεκτρονικά με αποστολή απλής επιστολής, στην οποία οφείλουν να δηλώνονται τα στοιχεία του παραστατικού (αριθμός, ημερομηνία, όνομα), η περιγραφή του προϊόντος για το οποίο εξασκείται η υπαναχώρηση καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας του υπαναχωρούντος.
Ασφαλή προϊόντα – Όροι εγγύησης
Τα προσφερόμενα από την επιχείρηση προϊόντα είναι προϊόντα διαρκείας, τα οποία διαθέτουν κάθε απαραίτητη πιστοποίηση ασφαλούς λειτουργίας. Τα προϊόντα συνοδεύονται από γραπτές οδηγίες χρήσης (πέραν των απλών στη χρήση προϊόντων) και από γραπτή εγγύηση καλής λειτουργίας εύλογης διάρκειας στην ελληνική γλώσσα. Το έντυπο της εγγύησης περιλαμβάνει πάντοτε την επωνυμία και τη διεύθυνση του εγγυητή, το προϊόν στο οποίο αναφέρεται η εγγύηση, το ακριβές περιεχόμενό της, τη διάρκειά της, τα δικαιώματα που παρέχει το εφαρμοστέο δίκαιο, καθώς και την τοπική έκταση ισχύος της. Η εγγύηση της συσκευής έχει συγκεκριμένη διάρκεια σύμφωνα με τον κατασκευαστή από την ημερομηνία αγοράς της και επιτρέπει τη δωρεάν αποκατάσταση του προβλήματος, με την προϋπόθεση ότι πληρούνται οι παρακάτω όροι:
- Να υπάρχει η εγγύηση της αντιπροσωπείας και η απόδειξη αγοράς συσκευής.
- Να μην έχουν αλλοιωθεί τα σταθερά στοιχεία της συσκευής (σειριακός αριθμός – SerialNo.)
- Να μην εξαιρείται η βλάβη με βάση το έντυπο της εγγύησης του κατασκευαστή.
Σύμφωνα με την Οδηγία 2013/11/ΕΚ, η οποία ενσωματώθηκε στην Ελλάδα με την ΚΥΑ 70330/2015, προσφέρεται πλέον και η δυνατότητα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών με τη διαδικασία Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών (ΕΕΔ – Alternative Dispute Resolution) στο σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εάν ο πελάτης έχει την ιδιότητα του καταναλωτή (είναι δηλαδή φυσικό πρόσωπο που ενεργεί εκτός επαγγελματικής ιδιότητας) και έχει οποιοδήποτε πρόβλημα με αγορά που πραγματοποίησε από την ιστοσελίδα μας, μπορεί να κινητοποιήσει τη διαδικασία ΕΕΔ δια μέσου της ενιαίας πανενωσιακής πλατφόρμας για την ηλεκτρονική επίλυση διαφορών (πλατφόρμα ΗΕΔ), η οποία είναι διαθέσιμη στο https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm.